- Trzy tytuły dla Civica Type R
- Civic Type hot-hatchem roku oraz międzynarodowym samochodem roku redaktorów naczelnych
- Główna wygrana w międzynarodowym głosowaniu redaktorów
Honda Civic Type R tryumfowała w prestiżowym konkursie „Samochód Roku” przeprowadzonym przez popularny magazyn BBC TopGear. Auto wygrało w kategorii „hot-hatch roku” i uzyskało tytuł „międzynarodowego samochodu roku redaktorów naczelnych”, a także zdobyło nagrodę główną plebiscytu.
Top Gear jest największym miesięcznikiem motoryzacyjnym na świecie, a przyznawane w tym roku nagrody mają wymiar globalny – redaktorzy naczelni wszystkich 22 wydań magazynu głosowali na swoje ulubione samochody. Specjalna edycja magazynu BBC TopGear prezentuje najlepsze samochodów roku.
Produkowany w Swindon Civic Type R dzieli podstawowe założenia konstrukcyjne ze standardowym modelem Civic hatchback. Projekt tego auta opracowano jednak od podstaw, dzięki czemu jest ono jednym z najbardziej dynamicznych i przyjaznych w prowadzeniu hot-hatchy, zarówno na drogach publicznych, jak i na torze.
Zdaniem dziennikarzy magazynu BBC TopGear, "Civic Type R to nie tylko najlepszy hot-hatch na rynku, ale także najlepszy samochód tego roku". "Jest uzależniający, nadzwyczaj szybki i pełen impetu - prawdziwy bohater dla mas, łączący dostępność i szaleństwo w jednym. Jego prostolinijność wywołuje dreszcz emocji”.
"Uzyskanie trzech tytułów w plebiscycie magazynu BBC Top Gear, to wielki zaszczyt" - mówi Philip Ross, wiceprezes Honda Motor Europe. "Nowy Civic Type R – w jednym pakiecie –zapewnia klientom osiągi, satysfakcję z jazdy i najlepszą w swojej klasie funkcjonalność. Na największe podziękowania zasługują inżynierowie, projektanci i pracownicy fabryki produkującej nasze samochody. Dzięki nim i filozofii naszej marki, ten sukces w ogóle był możliwy”.
Civic Type R osiąga maksymalną prędkość 270 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmuje mu zaledwie 5,7 sekundy. Silnik 2,0 litra VTEC TURBO został zoptymalizowany i ulepszony, dzięki czemu oferuje teraz 320 KM mocy maksymalnej i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.