Mimo, że nowy model zachował klasyczną sylwetkę Jazza, jego nadwozie otrzymało nowoczesne, odważne linie oraz nowy pas przedni. Zastosowanie opracowanej przez Hondę globalnej platformy segmentu B pozwoliło powiększyć kabinę pasażerską. Z kolei system składania siedzeń Magic Seats ® zapewnia wiele możliwości konfiguracji foteli w celu uzyskania optymalnych warunków do przewozu pasażerów i bagaży.
We wnętrzu znajdziemy miękkie w dotyku materiały oraz przemyślane rozwiązania stylistyczne. Nowy system multimedialny Honda Connect, korzystający z siedmiocalowego ekranu dotykowego oferuje dostęp do przeglądarki internetowej, wiadomości podawanych w czasie rzeczywistym, informacji o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do wielu internetowych stacji muzycznych.
Honda Jazz 2015 zostanie wyposażona w nowy, mocny i oszczędny silnik benzynowy 1,3 litra i-VTEC z serii Earth Dreams Technology. Bardzo dobre właściwości jezdne i doskonałe prowadzenie to zasługa zastosowania nowego, sztywniejszego i lżejszego podwozia oraz przeprojektowanego zawieszenia.
Pakiet systemów Advanced Driver Assist System, z kamerą oraz radarem średniego zasięgu, to rozbudowana gama zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, które debiutują w 2015 roku w nowej gamie modelowej Hondy.
Obszerne i wszechstronne wnętrze
Podstawą przestronnego i funkcjonalnego wnętrza Hondy Jazz jest opracowana przez Hondę globalna platforma segmentu B współdzielona z modelem HR-V, w której zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednym z przykładów jest zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami, co pozwoliło na uwolnienie miejsca pod tylnymi siedzeniami i zastosowanie innowacyjnego systemu składania siedzeń Magic Seats ®.
Dzięki wydłużeniu nadwozia o 95 mm i powiększeniu rozstawu osi o 30 mm, nowa Honda Jazz oferuje bardzo przestronny przedział pasażerski, który pod względem ilości miejsca na nogi, na szerokości ramion i nad głową nie ma sobie równych w klasie.
Nowy Jazz przewyższa konkurentów w zakresie pojemności bagażnika. Przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji, jego pojemność wynosi 354 litry (VDA), a po ich złożeniu, pojemność wzrasta do 884 litrów (VDA). Każde z tylnych siedzeń Magic Seats® składanych w proporcjach 60:40 może być ustawione w różnych pozycjach, co czyni wnętrze bardziej wszechstronnym.
W ustawieniu „Utility", oparcie tylnej kanapy składa się do przodu, a siedzisko obniża się, co tworzy długą i płaską powierzchnię transportową.
W ustawieniu „Tall", siedzisko tylnej kanapy można unieść do pozycji pionowej i zablokować w tym położeniu, umożliwiając przewiezienie na pokładzie auta długich przedmiotów sięgających od podłogi aż do sufitu. Z kolei w ustawieniu „Long" oparcia przednich i tylnych foteli pasażerów zostają złożone do przodu, do pozycji horyzontalnej.
Łatwy dostęp do bagażnika to zasługa szerokiego otworu załadunkowego i nisko położonej krawędzi załadunku. Co więcej, bezpieczne przewożenie bagaży zapewniają cztery zaczepy mocujące umieszczone w bagażniku.
Nowe podwozie o dynamicznych nastawach, mocny i wydajny silnik, doskonałe właściwości jezdne
Dzięki zastosowaniu nowej, globalnej platformy segmentu B, nowa Honda Jazz jest lżejsza i posiada sztywniejsze nadwozie od swojego poprzednika.
Zmodernizowane, lżejsze podzespoły zawieszenia - kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna typu H z tyłu - w połączeniu z większym rozstawem osi - zapewniają wysoką stabilność podczas jazdy poprzez naturalne ograniczanie przechyłów nadwozia. Jakość prowadzenia poprawiają również nowe amortyzatory redukujące wibracje przedostające się z nawierzchni do kabiny pasażerskiej. Dodatkowo, nowe, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego daje kierowcy jeszcze lepsze odczucie kontroli przednich kół.
Nowa geometria przedniego zawieszenia zaowocowała bardziej stabilnym i zwartym prowadzeniem, przez co nowy Jazz z większą precyzją i zwinnością pokonuje zakręty.
Nowe zawieszenie niweluje również hałasy i wibracje pochodzące z nawierzchni, zapobiegając przedostawaniu się niepożądanych odgłosów pracy do kabiny pasażerskiej. Komfortowe warunki jazdy to również zasługa gruntownego wyciszenia wnętrza. Inżynierowie Hondy skupili się głównie na wyciszeniu obszaru wokół deski rozdzielczej, stosując jednocześnie osłony aerodynamiczne podwozia, aby zredukować szum i opór powietrza.
W efekcie powstał samochód wyróżniający się wspaniałym wyciszeniem wnętrza i oferujący bezpieczne właściwości jezdne.
W momencie debiutu rynkowego Honda Jazz będzie oferowana z wydajnym i dynamicznym silnikiem benzynowym 1,3 litra i-VTEC wywodzącym się z serii Earth Dreams Technology. Jednostka generuje 102 KM przy 6 000 obr./min. i może współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną (zastępującą stosowaną do tej pory konstrukcję pięciobiegową) lub bezstopniową, automatyczną przekładnią CVT.
Odważny design nadwozia i wnętrza, zaawansowany system multimedialny
Nowy design nadwozia Hondy Jazz upodabnia ją do gamy nowych i odświeżonych modeli Hondy, które debiutują w 2015 roku.
Charakterystyczny przedni pas odzwierciedla motyw „unoszącego się skrzydła" zawarty w osłonie chłodnicy i reflektorach. Podobny projekt ozdabia wszystkie modele Hondy z rocznika 2015. Odważnie narysowany pas przedni w kształcie litery „X" unosi się wokół dolnych krawędzi reflektorów, ponad maskę silnika i wzdłuż linii dachu, w kierunku tylnego spoilera dachowego i opada na dolne nakładki zderzaka, tworząc obraz dość masywnego auta.
Dwa boczne przetłoczenia, mające swój początek przy przednich nadkolach, optycznie pochylają sylwetkę auta do przodu i sprawiają wrażenie, iż jest ono w nieustannym ruchu. Spoiler umieszczony na drzwiach bagażnika wraz z niemal pionową tylną szybą tworzą śmiały projekt, który uzupełniają wyprofilowane lampy zespolone.
Poczucie przebywania w obszernym przedziale pasażerskim potęguje duże okno dachowe, łączące się z panelem dachowym w tylnej części nadwozia. Okno, wraz z dużymi przednimi szybami, zapewnia doskonałą widoczność i pozwala doświetlić kabinę promieniami słońca.
Wśród wysokiej jakości materiałów zastosowanych do wykończenia przedziału pasażerskiego znalazły się czarne, miękkie w dotyku powierzchnie ozdabiające deskę rozdzielczą, precyzyjnie wykończone panele dekoracyjnie, kontrastująca tapicerka oraz polerowane, chromowane akcenty wykończeniowe.
Przyciski na kierownicy zapewniają kierowcy dostęp do najczęściej używanych funkcji i umożliwiają przełączanie pomiędzy różnymi zakładkami wyświetlanymi na centralnie umieszczonym ekranie - pięciocalowym LCD lub siedmiocalowym - systemu Honda Connect, w zależności od wersji.
Honda Connect działa w oparciu o system operacyjny Android, dzięki czemu wszystkie operacje można wykonywać za pomocą gestów znanych ze smartfonów. System daje szybki dostęp do usług internetowych, jak przeglądarka, wiadomości podawane w czasie rzeczywistym, informacje o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także dostęp do serwisów społecznościowych i stacji muzycznych. Ponadto, Honda Connect umożliwia zainstalowanie dodatkowych aplikacji za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center, pozwalającej na spersonalizowanie systemu. W opcji oferowana jest też nawigacja satelitarna Garmin.
Za pomocą ekranu dotykowego systemu Honda Connect, można również wyświetlić informacje o pojeździe, jak na przykład przebieg, zużycie paliwa czy czas podróży.
Co więcej, Honda Connect łączy się ze smartfonami i innymi urządzeniami multimedialnymi za pośrednictwem MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI oraz USB.
Pełna gama zaawansowanych systemów bezpieczeństwa
Podobnie jak wszystkie nowe modele Hondy sprzedawane w Europie, Jazz został wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.
Wszystkie wersje wyposażeniowe - z wyjątkiem podstawowej, w której będzie on opcją - otrzymają w standardzie pakiet Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzą takie systemy, jak inteligentny tempomat adaptacyjny, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system automatycznych świateł drogowych.
Opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim będzie standardem w nowej Hondzie Jazz.
Nad bezpieczeństwem podróżujących Hondą Jazz 2015 czuwa zaprojektowana przez Hondę struktura nadwozia typu ACETM (Advanced Compatibility EngineeringTM). Tworzy ją sieć połączonych elementów strukturalnych, które równomiernie rozpraszają siły uderzenia na całej powierzchni przedniej części pojazdu. Taki układ pozwala zminimalizować ryzyko deformacji kabiny pasażerskiej, a także zapobiega niewspółosiowemu ustawieniu się Hondy Jazz względem struktury bezpieczeństwa innego, mniejszego lub większego pojazdu biorącego udział w zderzeniu.