- 2-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO z bezpośrednim wtryskiem paliwa w połączeniu z aerodynamicznie wyprofilowanym nadwoziem pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 270 km/h*, co jest najlepszym wynikiem w klasie
- Większą siłę docisku i minimalny opór zapewniają dedykowane wloty powietrza, otwory wentylacyjne, spoilery i nakładki
- Nowa Honda Civic Type R w kolorze Championship White zadebiutuje podczas targów Geneva Motor Show 2015
Nowa Honda Civic Type R, której światowa premiera odbędzie się podczas salonu Geneva Motor Show 2015, otrzyma szereg atrakcyjnych elementów stylizacyjnych opracowanych w wyniku zakrojonych na szeroką skalę testów prowadzonych zarówno w tunelu aerodynamicznym, jak komputerowo. W rezultacie powstał samochód odznaczający się bardzo wysoką stabilnością podczas jazdy z dużą prędkością oraz wysoką siłą docisku.
Doskonałe parametry aerodynamiczne nadwozia pozwalają w pełni wykorzystać zalety 2-litrowego silnika benzynowego VTEC TURBO z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozpędza nową Hondę Civic Type R do 270 km/h* - pod tym względem model ten nie ma sobie równych wśród konkurentów wyposażonych w napęd na przednie koła.
Nowa, niemal całkowicie płaska osłona podwozia usprawnia przepływ powietrza pod samochodem i optymalizuje siłę docisku, łącząc się z tylnym dyfuzorem, dzięki czemu samochód „klei się" do drogi. Charakterystyczne tylne skrzydło poprawia wizerunek auta, a dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu, zapewnia dodatkową siłę docisku.
Szeroki przedni splitter i wydatne boczne progi odpowiednio kierują strumień powietrza opływającego nadwozie i redukują siłę nośną, natomiast przedni zderzak został ukształtowany tak, aby niwelować turbulencje powietrza wokół przednich kół, co redukuje opór i zwiększa stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.