Honda wygrywa na torze Suzuka - Tarquini zwycięża w doskonałym stylu
W drugim wyścigu rundy WTCC na torze Suzuka, Gabriele Tarquini w Civic'u WTCC zespołu Castrol Honda przekroczył linię mety na pierwszym miejscu, notując tym samym drugie zwycięstwo dla Hondy w tym sezonie. Ku uciesze wielu fanów i współpracowników zgromadzonych na należącym do Hondy torze, doświadczony Włoch popisał się doskonałym startem i wspaniałą jazdą, którą zakończył z przewagą wynoszącą 1,7 sekundy nad konkurencją. Na uwagę zasłużył również Norbert Michelisz jadący Hondą Civic zespołu Zengő Motorsport, który wywalczył trzecie miejsce.
Dla Tarquini'ego, mistrza świata WTCC z 2009 roku, to zwycięstwo ma ogromne znaczenie, ponieważ zawodnik ten może obecnie pochwalić się przynajmniej jedną wygraną we wszystkich sezonach FIA World Touring Car Championship, w których brał udział.
„Jestem bardzo zadowolony z wyników," powiedział Włoch. „To była moja szansa na wygraną i ją wykorzystałem. Wiedziałem, że po starcie muszę szybko oddalić się od stawki i zdobyć wystarczającą przewagę nad rywalami. Byłem pewny sukcesu, ponieważ moja Honda Civic spisywała się znakomicie. Kontrolowałem tempo i utrzymywałem odpowiedni dystans od konkurentów aż do samej mety. To zwycięstwo jest bardzo ważne dla Hondy, a ponieważ w tym roku nie odbyły się zawody we Włoszech, mogę powiedzieć, że to właśnie był mój domowy wyścig. Jestem bardzo, bardzo szczęśliwy."
Tuż po starcie, na trzecią pozycję przedostał się Michelisz, który ostatecznie ukończył drugi wyścig na trzecim miejscu, podczas gdy w pierwszym wyścigu uzyskał czwartą lokatę. Warto przypomnieć, że młody Węgier tryumfował na tym torze w 2013 roku. „Wiedziałem, że muszę dobrze wystartować. Na pierwszym okrążeniu próbowałem wyprzedzić Borkovica, żeby zapewnić Gabriele ochronę, jednak trudno się tu wyprzedza, mimo że to długi tor. Cieszę się, że przyczyniłem się do sukcesu Hondy, zdobywając trzecie miejsce. "
Zwycięstwo na torze Suzuka dowodzi, że prace badawczo-rozwojowe zespołu przynoszą rezultaty, co zauważa Alessandro Mariani, dyrektor J.A.S.Motorsport: „Wiemy, że potrafimy utrzymać dobre tempo przez cały wyścig. Musimy jednak poprawić nasze osiągi na pojedynczych okrążeniach, co zagwarantuje nam dobre pozycje w sesjach kwalifikacyjnych. Podczas tego weekendu szczególnie trudne zadanie miał Tiago, który w obu wyścigach musiał startować z 11 pozycji."
Monteiro ukończył oba wyścigi na dziewiątym miejscu, a Mehdi Bennani, który zwyciężył w Szanghaju, w pierwszym wyścigu dojechał do mety na jedenastej pozycji.
Tarquini rozpoczął rundę w Japonii doskonałym startem, przesuwając się o trzy miejsca jeszcze przed pierwszym zakrętem i plasując się za Micheliszem na pierwszych osiem okrążeń. Na dwa okrążenia przed końcem wyścigu, na skutek zamieszania na jednym z zakrętów, Michelisz przedostał się na czwartą pozycję, a Tarquini ostatecznie ukończył wyścig jako szósty.
Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napędowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy, z dumą stanął na podium jako przedstawiciel zwycięskiego producenta. „Oczywiście jestem bardzo szczęśliwy z wygranej, która rekompensuje nasze niepowodzenie w sesji kwalifikacyjnej. Podobnie jak to miało miejsce w Szanghaju, utrzymywaliśmy dobre tempo, co było w głównej mierze zasługą zmian wprowadzonych w silniku i podwoziu. Musimy jednak jeszcze wiele poprawić. Znamy obszary, nad którymi musimy się skupić, aby w przyszłości uzyskiwać lepsze wyniki. Cieszę się z miejsc na podium wywalczonych przez Gabriele i Norbiego i gratuluję całemu zespołowi Hondy."
Wyniki:
Wyścig 1: 1. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC, 11 okrążeń; ; 2. Tom Chilton (GB) Chevrolet RML Cruze TC1, 8.473; 3. Sébastien Loeb (F) , Citroën C-Elysée WTCC, 9.693; 4. Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC, 10.414; 5. Hugo Valente (F) Chevrolet RML Cruze TC1, 12.153; 6. Gabriele Tarquini (I) Honda Civic WTCC, 12.707; 7. Tom Coronel (NL) Chevrolet RML Cruze TC1, 13.514; 8. Dusan Borkovic (SRB) Chevrolet RML Cruze TC1, 13.340; 9. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC, 16.507; 10. Gianni Morbidelli (I) Chevrolet RML Cruze TC1, 17.846; 11. Mehdi Bennani (MAR) Honda Civic WTCC, 20.907; itd.
Wyścig 2: 1. Gabriele Tarquini (I) Honda Civic WTCC, 11 okrążeń; 2. Dusan Borkovic (SRB) Chevrolet RML Cruze TC1, 1.725; 3. Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC, 4.360; 4. Tom Coronel, Chevrolet RML Cruze TC1, 5.497; 5. Yvan Muller (F) Citroën C-Elysée WTCC, 6.116; 6. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC, 6.346; 7. Sébastien Loeb (F) Citroën C-Elysée WTCC, 6.665; 8. Gianni Morbidelli (I) Chevrolet RML Cruze TC1, 14.602; 9. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC, 14.791; 10. Tom Chilton (GB) Chevrolet RML Cruze TC1, 15.104; itd.
Klasyfikacja kierowców: 1. José Maria Lopez (ARG) 422; 2. Yvan Muller (FR) 305; 3. Sébastien Loeb (FR) 275; 4. Tiago Monteiro (PRT) 174; 5. Norbert Michelisz (HUN) 169; 6. Gabriele Tarquini (I) 167; 7. Tom Coronel (NL) 148; ; 8. Tom Chilton (GB) 144; 9. Gianni Morbidelli (I) 108; 10. Mehdi Bennani (MAR) 85; 11. Hugo Valente (F) 70; 12. Rob Huff (GB) 66; 13. MA Qing Hua (CHN) 65; 14. Dusan Borkovic (SRB) 43; itd.
Klasyfikacja konstruktorów: 1. Citroën 927; 2. Honda 649; 3. LADA 371
Trofeum Yokohama Team: 1. ROAL Motorsport 231; 2. Campos Racing 148; 3. Zengõ Motorsport 146; 4. ALL-INKL.COM Münnich Motorsport 144; 3.; 4.; 5. Proteam Racing 97; 6. Team Engstler 49